Program pt. „Gwarancja jakości QAFP” to kampania realizowana przez Unię Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI), obejmująca działania o charakterze informacyjnym, dotyczące wędlin i kulinarnego mięsa wieprzowego wyprodukowanych w oparciu o zasady Systemu Gwarantowanej Jakości Żywności QAFP (Quality Assurance for Food Products). System QAFP, funkcjonuje od roku 2009, jako uznany przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi krajowy system jakości żywności i sukcesywnie rozwija się, zarówno pod kątem liczby certyfikowanych uczestników, jak i asortymentu objętego znakiem QAFP. Czas trwania kampanii przewidziany jest na okres 36 miesięcy, od 4 lutego 2014 roku do 3 lutego 2017 roku.
Celem głównym kampanii pt. „Gwarancja jakości QAFP” jest poinformowanie
o walorach wysokojakościowego kulinarnego mięsa wieprzowego i wędlin sygnowanych znakiem QAFP.
Kampania ta ma charakter informacyjny i jej zadaniem jest: informowanie
o krajowym systemie jakości QAFP, zasadach produkcji kulinarnego mięsa wieprzowego i wędlin wytwarzanych w systemie QAFP oraz prezentacja walorów jakościowych produktów objętych programem.
Program skierowany jest do trzech grup docelowych:
Wśród zaplanowanych w ramach kampanii działań realizowane będą m.in.:
Kampania jest realizowana w ramach mechanizmu „Wsparcie działań promocyjnych i informacyjnych na rynkach wybranych produktów rolnych” administrowanego przez Agencję Rynku Rolnego. Łączny budżet programu wynosi 2 999 952,03 EUR i jest finansowany w 50% ze środków UE, a w 30% z budżetu krajowego. Pozostałe 20%, stanowiące wkład własny, pochodzi ze środków Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego.